مدیر تولید




مدیر موفق کیست؟سخن گفتن از مدیریت بدین معنا نیست که انسان چگونه بتواند یک اداره و یا سازمان مشخص را اداره نماید، بلکه مراد از مدیریت این است که ما چه قوانین را برای مدیریت داشته باشیم و چگونه بتوانیم در هر شرایط و زمان خود را به آن قوانین پایبند بدانیم و مدیریت خودمان را آن‌طور با قوانین جامعه‌ی مورد نظر هماهنگ کنیم که نه خود ما و نه جامعه از آن ضرر ببیند؟در همه‌ی تمدن‌های بشری این امر یک امر پذیرفته شده است که اداره کننده‌ی سالم، راستکار، راستگوی و پای‌بند به قانون را مردم می‌پسندند. همه‌ی ادیان و مکتب‌های بشری اصولی را در زمینه‌ای وضع کرده‌اند تا جامعه را به‌سوی خیر و صلاح بکشانند. این اشخاص هستند که قانون‌ را زیرپای می‌گذارند، آن‌ را توجیه غلط می‌کنند و مورد استفاده‌ی سوء قرارمی‌دهند. به‌عبارت دیگر مشکل اصلی در نبود قانون نیست بلکه مشکل در عدم رعایت و تطبیق قانون است.بدون شک قوانین در ذات خود برتری‌ها و بهتری‌های نسبت به یکدیگر دارند، اما در مجموع هیچ قانون انسان‌ها را تشویق به ظلم و تجاوز به حق دیگران نمی‌کند. پس از دیدگاه شما یک مدیر موفق چه کسی است؟مدیر موفق کسی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد1- مسئولیت پذیری در برابر کارها، فعالیت‌ها و شکست‌ها2- تمایل برای بهبود انجام کارها و به کارگیری ابتکار عمل3- قلمداد کردن کارها به عنوان سرگرمی لذت‌بخش نه به عنوان باری بر دوش4- برخورداری از توانایی کافی در زمان‌بندی مناسب برای انجام فعالیت‌ها5- توانایی انجام کارها در فشرده‌ترین زمان ممکن6- درک و پذیرش منطقی شرایط و پشتکار فراوان برای انجام فعالیت‌ها7- اعتماد وافر نسبت به سایر افراد و مردم8- انجام فعالیت‌ به منظور دستیابی و تحقق موفقیت9- فراگرفتن ابزارها و روش‌های تقویت حافظه10- برخورداری از نیروی جسمانی و سلامت بدنی11- داشتن دیدگاه‌های روشن و آشکار و اندیشه‌ی نافذ و بینشی فراگیر12- داشتن آروزهایی هدفمند و قابل دستیابی و به عبارتی نزدیک به حقایق13- انعطاف‌پذیری در عین استواری و پایداری در رسیدن به اهداف14- میانه روی و پرهیز افراط و تفریط15- برخورداری از شخصیت پایدار و غیر متزلزل16- بردباری و صبر در حل مشکلات17- خویشتن‌داری در جایگاه و موقعیت‌های سخت و برانگیزاننده18- آرامش در برابر بحران19- واقع‌بینی در برخورد با مسائل20- رعایت اصول و موازینی (ارزش) چون نظم، ترتیب و احترام به زمان بندی‌ها21- یکسان نگری به حال و آینده (چراکه نبایستی این دو را فدای یکدیگر کرد)22- قاطع بودن در تصمیم‌گیری و درگیر شک و تردید نگشتن23- پایبندی به تصمیم‌هایی که با اندیشه‌ و مشاوره اتخاذ گردیده‌اند24- روحیه‌ی هم‌کاری و هم‌بستگی در سیستم مدیریتی25- داشتن روحیه‌ی انتقادپذیر26- سیستم مدیریتی هدف‌گرا و واقع‌گرا.27- گوش‌فرا دادن به صحبت‌ها و نظرات دیگران و احترام به آن‌هاحال شخصی که مدیریت یک اداره و یا مدرسه را به‌عهده دارد باید همه‌ی صفات ممتاز را نسبت به سایرین داشته باشد، در این امر تنها خود پیامبر(ص) بعد از خداوند(ج) شارع دین و معصوم است. باقی جانشینان ایشان از این امر مستثنی نیستند و باید در صفات ایمان، تقوی، دانش، عدالت، طهارت، راستی، وفا، شجاعت، همت، مدیریت، قاطعیت، فصاحت، بلاغت، حکمت، درایت، شناخت و... در آخر حتی در حسن صورت نسبت به همه‌ی افراد جامعه‌ برتر باشد. برای تشخیص چنین شخصی چه چیزی لازم است و چگونه می‌توان آن را از دیگران تمییز داد؟ این یک سؤال اساسی است. در جوامع عقب مانده که سطح دانش‌ و بینش پایان است، حتی مردم در شناخت اصول و قوانین خود از آگاهی اندکی برخوردار نیستند این انتخاب خیلی مشکل است. راه حل این‌ است که مردم با یک اخلاص و دید درست کسانی را از میان خود که به ایشان گمان نیک دارند و آن‌ها را ملزم بسازند که از میان خود انتخاب نمایند کسی را برای ادای این امر خطرناک و بسیار دشوار برگزینند، این یگانه راهست.اگر در انتخاب مردم صفات غیر از صفات در بالا ذکر شده، مثل قوم، قبیله، نژاد، زبان، پول و... مقصود و منوط بود این‌جاست که از ابتدا ما به سوی مدیریت دچار می‌شویم، چون در یک بینش بسیار ابتدایی مدیر باید ارضای خاطر کسانی را که برایش به‌ خاطر قوم، قبیله، نژاد، زبان، پول و... رأی داده‌اند نگاهدارد، در غیر این‌صورت بقای خود را ناممکن می‌د‌اند. هرچند اگر انتخاب بر اساس و شروط و ارزش‌های خوب یاد شده‌ی قبلی باشد، چنین رئیسی هیچ‌گاه ارزش‌های مطرح نزد خود را به خاطر حامیان بیشتر و صادق‌تر پیدا می‌کند. پس منتظر معرفی مدیران لایق باشید. ****** ضرورت و تعریف خلاقیت و نوآوری در نظام آموزشی: سازمان ها و جهانی شدن مسلم مهرباروق- کارشناس ارشد مدیریت آموزشی امام صادق (ع) می فرمایند: «کسی که دو روزش یکسان باشد مغبون است.»«کسی که هر روزش بهتر از روز قبل باشد آن چنان مقامی دارد که به او غبطه می‌خورند.»«کسی که امروزش از دیروزش بدتر باشد ملعون و از رحمت خدا بدور است.» امروزه با وجود عصر اطلاعات و انفجار آن و بی بهره ماندن برخی از نظام های آموزشی به دلیل عدم انعطاف و انطباق با دگرگونی‌ها زمانه، باعث عقب ماندگی برخی از جوامع در حل مشکلات و نیازهای واقعی جامعه گردیده که به ناچار باید در سیستم جهانی شدن به تکنولوژی اطلاعات و دانایی دست یابند تا بتوانند به بقاء و ادامه ی حیات سیستم های آموزشی قوت بخشند.بنابراین تولید اندیشه و دانایی عظیم ترین سرمایه ی ملی و توانمندی در منابع انسانی و فروش اطلاعات و فن آوری بــا ارزش تـــرین گنجینه‌ی ملی و انسانی بوده و همگام بودن با دگرگونی‌های سرسام آور را میسر می سازد.آموزش و پرورش بزرگ‌‌ترین دستگاه تعلیم و تربیت و امن ترین محل پرورش و فضاسازی خلاقیت و نوآوری می باشد . وجود مراکز و واحدهای آموزشی، پژوهش سرا ها و غیره می تواند خلاقیت و آفرینندگی دانش آموزان را شناسایی و نسبت به انتظام و هدفمند نمودن آن برنامه ریزی های صحیح را معمول نمایند تا حمایت های قانونی و فنی از افراد خلاق و نوآور هدفمند گردد.اســتقرار نظام ملی مراکز خلاقیت و نوآوری توأم با برنامه های تحول در آموزش و پرورش امری حیاتی می باشد که الحمدا... کارگروه تخصصی بررسی راه های بروز خلاقیت در دانش آموزان و نظام ملی نوآوری و تشکیل مراکز خلاقیت و نوآوری در ستاد خلاقیت و نوآوری وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی می باشد.در بحث جهانی شدن و تحولات استراتژیک در مدیریت و سازمان ها خلاقیت و نوآوری نقش و تاثیر بسزایی ایفا می کندموج سوم مدیریتی از دیدگاه «الوین تافلر» عبارت است از عصر اطلاعات که پاسخگوی تغییر زمانه می باشد، تا بتوانند سازمان و محصولات خود را هماهنگ و با دگرگونی‌های اقتصادی و نیازهای جامعه تغییر دهند.سازمان های موج سوم برای موفقیت در عصر اطلاعات توسعه می یابد و دارای ویژگی هایی از قبیل : قابلیت انعطاف، خلاقیت و نوآوری است. بطوری که در موج اول دوران کشاورزی و ساده و در موج دوم صنعت و تولید انبوه نقش ایفا می نمود امّا در موج سوم تغییر و تحول و نوآوری و تولید اندیشه و اطلاعات عامل چیرگی و توانمندی خواهد بود. خلاقیت :خلاقیت افراد خون حیاتی سازمان موج سوم‌ است، مردم موج سوم با تعهد به دیدگاه و یا علتی، با یافتن فرصت مشارکت شخصی در طرح‌هایی که ممکن است جهان را تغییر دهد و یافتن فرصت برای رشد فردی، صاحب انگیزه می‌شود و از دیدگاه مدیریت متعهد استفاده می‌کنند که مردم واقعاً بر دیدگاه دراز مدت نفوذ داشته و به اهداف سازمان تعهد پیدا می کنند.خلاقیت بکارگیری توانایی ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است . اصطلاح خلاقیت و آفرینندگی و نوآوری با ترکیب ایده ها، ایجاد پیوستگی بین ایده ها، کشف، اختراع و خلق از نوع فکر و روش فکری ذهن خلاق می باشد . نخستین گام جهت ایجاد فضای مناسب برای ظهور خلاقیت و نوآوری در نظام آموزشی، دور کردن سازمان و مدیریت آموزش و پرورش از مدیریت متمرکز (دستوری) است . بررسی ها نشان داده است که تمرکز شدید مانع بروز خلاقیت و نوآوری در محیط های آموزشی می شود. خلاقیـــت ماحصل متفـاوت برخورد کردن با مسئله به طوری که در اصطلاح امروزی خلاقیت نتیجه‌ی یک « رویکرد » تازه و مستقل از ذهنیات متداول هست . یعنی برخورد خلاق با امور است. نوآوری : سازمان موج سوم از پذیرش خطر و نوآوری حمایت می کند. هدف، منسوخ کردن خود و محصول خود است و تفاوت بین اهداف سازمان سنتی موج دوم و سازمان موج سوم مستلزم انقلابی در نگرش ها، ارزش ها و رفتار است .در سازمان و اهداف موج سوم با استفاده از تکنولوژی اطلاعات و تولید اندیشه و نوآور برای بهبود کیفیت، کاهش زمان تولید، کاهش زمان عرضه محصولات جدید و با تاکید بر ایجاد ارزش برای نیازهای جامعه، جهانی کردن سازمان از تکنولوژی اطلاعات استفاده می کنند و ساختار سازمان جهانی شدن شبکه ای بوده و از ساختار سلسله مراتبی روش های موج دوم متفاوت است. و تبادل اطلاعات و استفاده از آن سرمایه‌ی بهره وری را بیشتر می نماید.صاحب‌نظران نوآوری را به صورت های متعدد و متنوعی تعریف کرده اند، فرایند نوآوری به هر نوع فرآیند فکری گفته می شود که مسأله را به طریق مفید حل نماید. نوآوری یعنی بکارگیری ایده های نوین و ارائه ی یک محصول جدید، خدمت‌های تازه یا راه حل جدید انجام کار می باشد. نوآوری های آموزشی : دگرگونی‌های علوم و فنون آثار عمده‌ای در همه ی امور زندگی افراد داشته است، از سوی دیگر این تغییر و تحــولات افـــراد را وا می دارد که ضرورت تغییر در آموزش را لمس کنند . در حال حاضر براساس فن‌آوری‌های نوین، تغییرات آموزشی را به صورت دوره‌های آموزش رایانه ای، مدل‌های ریاضی، پـــرورش اطلاعات، آموزش خود و دیگرشناسی یا آموزش حساسیت، روش کارگاهی و غیره عرضه می کنند.دگرگونی‌های ناشی از فن آوری نه تنها موجب پویایی در روش های آموزشی گردیده، بلکه نگرش حفظ وضع موجود در آموزش و پرورش را به نگرش تغییر آفرینی و نوآوری اجتماعی، سازمانی و فرهنگی براساس آموزش و پرورش تبدیل کرده است.بنابراین باید هماهنگی لازم بین تغییرات فن آورانه و روش های مدیریت و آموزش ارتباط منطقی برقرار گردد. ایجاد فرهنگ نوآوری و دگرگونی در نظام آموزشی در سطوح و ابعاد مختلف جامعه ضــرورت داشته و باید به صورت برنامه ریزی شده به آن پرداخته شود . در جهان پویایی امروز نمی توان با سکون به مبارزه ی تحول و تغییر رفت . باید با برنامه ریزی های مناسب با دگرگونی‌های ناشی از نوآوری و فنون جدیدی آموزش های لازم را انجام داده تا در یک فرایند داده و ستاده به شکوفایی و توسعه دست یافت.کشورهایی که از قافله ی دانایی و توانایی و تولید اندیشه و فکر بهره نبرند زاغه نشینان و تهیدستان نظام جهانی شدن بوده و جوابگوی حل مشکلات و نیازهای جامعه خودشان نخواهند بود.در مجموع، در عصر حاضر که عصر اطلاعات، دانش، آزاد اندیشی و به ویژه عصر آزادمنشی نامیده شده است . باید مراکز آموزشی ما زمینه بروز خلاقیت و ابتکار را فراهم آورده و با تزریق نوآوری ها و بکارگیری تدبیر مدیریتی، از دانش ها و فنون بیشترین استفاده را ببریم و با تدابیر لازم آموزشی و اعتباری زمینه‌ی رشد و شکوفایی دانش آموزان این مرز و بوم را در راستای نیل به اهداف پیام نوروزی مقام معظم رهبری «نوآوری و شکوفایی» فراهم نماییم.انشاء ا... منابع :o ساکی، رضا، «تغییر و نوآوری در سازمان و مدیریت آموزشی»o ایران زاده، سلیمان، « جهانی شدن و تحولات استراتژیک در مدیریت و سازمان»o ابوترابیان، محمدرضا، « پرورش نسل خلاق در ایران»o سلیمی نمین، سارا، « جزوه ی ستاد خلاقیت و نوآوری در وزارت آموزش و پرورش»

تعریف : برنامه‌ریزی نیروی انسانی فرایندی است که به وسیله آن سازمان معین می‌کند که برای نیل به اهداف خود به چه تعداد کارمند، با چه تخصص و مهارت‌هایی، برای چه مشاغلی و در چه زمانی نیاز دارد.
شرح : هدف از برنامه‌ریزی نیروی انسانی، تأمین، استخدام و حفظ کارکنانی است که بقا و توسعه سازمان به وجود آنها بستگی دارد.
9. پژوهش در عملیات / علم مدیریت (Operations Research / Management Science)
تعریف : پژوهش در عملیات عبارتست از کاربرد روش‌های علمی در مسائل پیچیده پدید آمده برای هدایت و مدیریت سیستم‌های بزرگ شامل انسان، ماشین، مواد و پول در صنعت، تجارت، دولت و دفاع. رویکرد متمایز پژوهش در عملیات، تو....
شرح : در جنگ جهانی دوم، نیروی نظامی انگلیس و آمریکا تیم‌هایی مرکب از ریاضیدانان، آماردان‌ها، دانشمندان فیزیک، مهندسین، بیولوژیست‌ها و روانشناس‌ها تشکیل دادند تا مسائل مختلف عملیاتی نظامی را مورد تحلیل قرار ....
تعریف : فعالیت یا فرایند گردآوری یا تأمین اعتبار مالی.
11. تعادل خط مونتاژ (Assembly Line Balancing)
تعریف : تخصیص کارها به ایستگاه‌های کاری به منظور دستیابی به یک جریان کار کارا و هموار.
تعریف : حسابداری قیمت تمام‌شده، با فرایند محاسبه قیمت تمام‌شده محصولات، خدمات یا فعالیت‌های معین سروکار دارد و اطلاعات آن در تهیه گزارش‌های داخلی و خارجی سازمان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کتب و نشریات مرب....
13. طبقه‌بندی مشاغل (Job Classification)
تعریف : طبقه‌بندی مشاغل عبارت است از دسته‌بندی یا تنظیم مشاغل در گروه‌هایی از مشاغل مشابه و قراردادن این مشاغل در طبقات و درجات مختلف، بطوری که رابطه صحیح و مناسبی بین عوامل سه‌گانه زیر برقرار شود: 1) وظایف،....

حق یارتان
نظرات 1 + ارسال نظر
میلیاردر مهربان چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:42 ق.ظ

با عرض درود فراوان به شما دوست عزیز
امروزه درجهان یکی از بهترین و ساده ترین و پر درآمد ترین کارها، کسب و کار اینترنتی است که روش های متفاوتی دارد
ما میخواهیم خلاصه داستان کارمندی که از این راه میلیاردر شد را برایتان بازگو کنم
در امریکا کارمندی روزانه وقت کمی را صرف آپدیت کردن وبسایت خود میکرد و تبلیغات گوگل را در سایت خود قرار داده بود و درآمد کمی از این طریق به دست می آورد روزی با خود فکر کرد که اگر وقت بیشتری را صرف وبسایتش کند میتواند پول خیلی بیشتری به دست بیاورد او از کارش در اداره استعفا داد و روزانه 6 الی 7 ساعت کار میکرد و بقیه وقتش را به خوش گذرانی می پرداخت و پول کلانی را از این راه به دست آورده بود
........................................
حتما با خود میگویید او درخارج کشور بوده و در ایران چنین چیزی امکان ندارد!!! اما نه اینطور نیست ما به شما دو سیستمی را معرفی خواهیم کرد که ایرانی های داخل کشور از آن درآمد کلانی به دست آورده اند و پرداخت پول توسط این شرکت ها تضمین شده است درضمن این شرکت ها 100% قانونی هستند و دارای مجوز از جمهوری اسلامی ایران میباشند
1- سیستم کلیکی: گروه اوکسین ادز یکی از معتبرترین این شرکت ها می باشد که نحوه کار در این سیستم به این گونه است که شما پس از عضویت باید بنرهای این سایت را در وبلاگتان قرار دهید و به ازای هر کلیکی که روی بنرها می شود مبلغی که از طرف سایت تعیین شده دریافت خواهید نمود
توجه نمایید که شرکت رفاه گستر جنوببه شماره ثبت 24516 پرداخت کلیه وجوه را ضمانت می نماید.
لینک عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=22810
http://www.oxinads.com/?i=22810
2- سیستم فروش محصول و دریافت پورسانت: ایران مارکت سنتر بزرگترین گروهی است که در این زمینه فعالیت دارد نحوه کار در این سیستم بدین گونه است که شما پس از عضویت برای فروش محصولات یک کد دریافت میکنید که میتوانید از هر روشی که دوست دارید محصولات را بفروشید و به صورت درصدی پورسانت خود را دریافت نمایید
لینک عضویت سریع:
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد